Fotografia de Producte
Les fotografies han esdevingut un mitjà de comunicació, una forma d’expressar i fins i tot una manera de crear art.
La seva evolució en el medi digital converteixen les fotografies de producte en una eina essencial per generar més negoci en qualsevol ecommerce.
Què és la fotografia de producte?
Les fotos instal·len a la ment de qui les veu, un sentiment, una emoció, una idea i fins i tot un desig. D’això en tracta, precisament, la fotografia de producte: mostrar un article de manera desitjable perquè un gran nombre de persones el vulguin comprar.
La fotografia de producte és una representació visual, captada a través d’una càmera de fotos, d’un objecte que es presenta de la manera més atractiva possible per donar-ne un ús comercial. Per això la fotografia de producte és clau en qualsevol campanya publicitària que posa al centre del seu interès un o més productes concrets, al voltant dels quals gira el negoci de l’ecommerce. Si a través de la fotografia els clients volen el producte, aquest té més probabilitats perquè el comprin.
Per això si incloeu unes bones fotografies al vostre lloc online , el client tindrà sensació de transparència, neteja i veritat, perquè no hi ha res més honest que unes fotos que mostrin la realitat de l’article tal com és. I encara que se li embeleca amb retocs de llum i color, la fotografia de producte sempre es correspon amb el que realment vens. Al final, com més qualitat tingui la imatge del producte, més possibilitats has d’aconseguir vendre’l.
Avantatges de la fotografia de producte
Pocs elements comunicatius tenen un percentatge tan alt de persuasió a l’hora de vendre un producte, com una imatge de qualitat que mostra les seves principals característiques i ús que se li pot donar. El mateix passa amb el suport vídeo que pot ser fins i tot més detallat.
Vegem-ne alguns avantatges d’unes bones fotografies de producte.
- Atrauran l’atenció dels compradors i els empenyerà a iniciar la compra.
- Mostren el producte tal com és.
- Comuniquen informació fonamental sobre algunes de les propietats de l’article, com ara la mida, el color i els materials.
- Ajuden que els compradors puguin imaginar com funcionarà el producte a la seva vida diària.
- Incrementa les teves vendes .
Això és aplicable als negocis tradicionals i als ecommerce, però és en aquests últims on cobra fins i tot una importància més gran, que va més enllà de la mera publicitat.
Més del 80% dels internautes reconeix que quan les fotografies que mostren les botigues en línia són petites i de mala qualitat, deixen d’entrar a la web de l’ecommerce, amb la qual cosa es perd un client i l’opció d’aconseguir una venda.
Si afegeixes al teu ecommerce fotografies d’estudi dels teus productes aconseguiràs:
- Que el producte tingui un impacte visual positiu en el teu públic .
- Convèncer el client de la qualitat del que ofereixes.
- Guanyar la confiança del client perquè li generaràs seguretat per realitzar la compra.
- Recuperaràs ràpidament la inversió que hauràs fet a les fotografies incrementant de forma exponencial les teves vendes.
Pocs elements comunicatius tenen un percentatge tan alt de persuasió a l’hora de vendre un producte, com una imatge de qualitat que mostra les seves principals característiques i ús que se li pot donar. El mateix passa amb el suport vídeo que pot ser fins i tot més detallat.
Vegem-ne alguns avantatges d’unes bones fotografies de producte.
- Atrauran l’atenció dels compradors i els empenyerà a iniciar la compra.
- Mostren el producte tal com és.
- Comuniquen informació fonamental sobre algunes de les propietats de l’article, com ara la mida, el color i els materials.
- Ajuden que els compradors puguin imaginar com funcionarà el producte a la seva vida diària.
- Incrementa les teves vendes .
Això és aplicable als negocis tradicionals i als ecommerce, però és en aquests últims on cobra fins i tot una importància més gran, que va més enllà de la mera publicitat.
Més del 80% dels internautes reconeix que quan les fotografies que mostren les botigues en línia són petites i de mala qualitat, deixen d’entrar a la web de l’ecommerce, amb la qual cosa es perd un client i l’opció d’aconseguir una venda.
Si afegeixes al teu ecommerce fotografies d’estudi dels teus productes aconseguiràs:
- Que el producte tingui un impacte visual positiu en el teu públic .
- Convèncer el client de la qualitat del que ofereixes.
- Guanyar la confiança del client perquè li generaràs seguretat per realitzar la compra.
- Recuperaràs ràpidament la inversió que hauràs fet a les fotografies incrementant de forma exponencial les teves vendes.

Disminueix les devolucions
Com que el client ja coneix les característiques del producte que adquireix en línia al teu ecommerce, el volum de devolució al teu negoci disminueix radicalment. Gràcies a la fotografia el client sap perfectament què comprarà, més encara si s’acompanya d’una descripció ben detallada de totes les seves característiques, escollint unes poques però ben encertades paraules. En això et distingiràs de la teva competència.
Millora l’engagement
És fonamental per al teu ecommerce que els clients repeteixin, tornin a entrar i comprin de nou. En aquest procés de fidelització dels teus articles les fotografies jugaran un paper fonamental.
Si a l’internauta que entra a la teva web li agrada allò que veu, es quedarà durant més temps navegant, saltant d’un producte a un altre i d’un menú al següent. Com més temps retinguis la seva atenció, més probabilitats dèxit en la venda tens. Davant del dubte, fixa’t en allò que fa la competència i si veus que les imatges que inclou són millors, no dubtis a aconseguir el mateix.
Tipus de fotografia de producte
Poden distingir-se set tipus fonamentals de fotografies de producte. Tots ells estan destinats a mostrar les facetes dels articles del teu ecommerce i amb això informar de manera artística els possibles compradors.

Si bé és cert que les fotos de producte han de respondre a una descripció visual de larticle, no han de presentar les mateixes característiques. Vegem 5 tipus bàsics de fotos de producte.
- Fotografia d’estudi – Mostrarà el producte sobre fons pla, neutre i ben il·luminat. Una foto destudi és la manera més eficient de mostrar el que vens. Amb un bon balanç de blancs i una càmera adequada es poden obtenir resultats extraordinaris. Un vídeo d’acord reforçarà encara més el producte.
- Fotografia d’estil de vida – És una bona idea mostrar el producte en el seu ambient, tal com l’utilitzarà en client quan el tingui a casa seva i en faci ús. Per a aquest tipus d’imatge és fonamental crear un ambient a l’estudi que permeti imaginar el comprador que entra a l’ecommerce que no es tracta només d’un producte de publicitat sinó un objecte que servirà a la seva utilitat i per tant, com a resultat, ho desitgi.
- Fotografia a escala – És el tipus de foto que mostra la mida del producte en comparació del lloc on ha d’anar col·locat. Per exemple, un mocador nuat al coll és un bon reclam, fins i tot més enllà de com és el mocador en qüestió. Del que es tracta és de mostrar a la càmera què és, com és i com queda posat.
- Fotografia de detall – Pots ensenyar les característiques del teu producte des de tots els angles. D’aquesta manera, la teva web també es veurà més completa i el resultat que obtindràs serà millor. Cuida els detalls que consideris importants i fes un balanç perquè la llum sigui adequada en cada ocasió.
- Foto d’envasament o packaging – Consisteix a mostrar com va empaquetat el producte perquè els compradors sàpiguen que tinguin més informació sobre la teva marca.
- Foto del procés d’elaboració d’un article , des del seu inici fins que s’ha acabat, especialment si es tracta d’un objecte artesanal. Aquestes fotografies són perfectes per a les xarxes socials. I a això anem.
Per a Xarxes socials
Disposar de moltes fotografies i vídeos de qualitat , realitzades amb càmera pro i en un estudi de filmació et proporcionarà resultats sorprenentment bons. La publicitat a les xarxes socials té algunes condicions que has de tenir en compte per cridar l’atenció sobre el teu perfil i la teva botiga en línia.
Si disposeu d’un bon nombre de fotografies de qualitat tindreu un gran àlbum de fotos per anar nodrint de contingut les vostres xarxes socials. Això és essencial per arribar als clients potencials. Els perfils de les xarxes socials són llibres en blanc i has de saber com anar-los emplenant amb campanyes de publicitat de la teva empresa a Instagram o Facebook.
Pàgines web
Una cosa semblant passa amb les fotos de producte per a la teva web . Les imatges que conté la teva web no només l’embelleixen sinó que també la posicionen i afavoreixen les conversions que al final és el resultat que vols obtenir.
Aquests són alguns dels aspectes que has d’aprendre a tenir en compte pel que fa a la teva web:
- El disseny de la seva arquitectura i els seus continguts .
- El disseny web .
- El desenvolupament de la web .
- Les fotografies que s’hi inclouran, igual les corporatives com les de producte.
- Les fotografies han de reforçar el discurs que té la web i el missatge que vol transmetre.
Catàlegs
Les fotografies dels productes que integren un catàleg seran l’única referència visual que els clients tindran dels teus productes, de manera que, com millor sigui la imatge més grans seran les vendes que aconsegueixis. La funció bàsica de la fotografia pensada per integrar-se dins un catàleg és mostrar la millor versió del producte.
Publicitat
Diuen que qui no es mostra, no ven. Per això la publicitat és un factor fonamental per fomentar les vendes del teu negoci. La publicitat contempla també la producció en vídeo i no descarta cap altra formulació que ajudi a l’objectiu de vendre com més aviat millor.
Per fer-ho bé, la fotografia publicitària ha de ressaltar les qualitats del producte d’una forma original i innovadora. T’ha de distingir de la competència i adreçar-se directament a la teva buyer persona amb un eslògan fort.
Amb tots aquests factors a favor, no la teva botiga en línia no pot fallar.

Experts en fotografia de producte a Barcelona
Compte amb el nostre equip de fotografia de productes, especialitzats en treure el millor partit als articles de la teva botiga online.
Aprèn a reconèixer les fotos destudi, amb el balanç adequat. La publicitat és el nostre fort i els bons resultats són lobjectiu que perseguim. La nostra feina serveix perquè els teus productes llueixin més i millor amb un compromès fons blanc que farà que ressalti.
Som l’empresa n. 1 Europa en fotografia de producte. Ens trobaràs a Barcelona treballant per a tothom i també per a tu.
Pressupost de fotografia de producte
Tota feina té el seu pressupost però naturalment, cada client i cada projecte són únics i com a tal els tractem. Al pressupost que des de la nostra empresa elaborarem per a tu apareixerà el nombre de fotografies que has de tenir per al teu ecommerce , les teves xarxes socials i la teva publicitat, tenint en compte el producte del qual es tracti.
En funció d’aquests paràmetres i altres que determinem reunint-nos amb el client veurem quina és la solució més apropiada en cada cas.

Fotografia de producte eCommerce
Mostra els teus productes al món amb el nostre servei de Fotografia de producte per a eCommerce. La qualitat de les imatges és important i aquest servei us permetrà anar un pas per davant dels vostres competidors.
Portem des del 2011 anys realitzant fotografia de producte per a eCommerce, vam ser pioners al sector i vam procurar seguir marcant el ritme. Treballem amb un flux de treball molt definit i dissenyat tenint en compte les teves necessitats i amb la col·laboració dels nostres clients. Aprofita la nostra experiència i aconseguix el millor servei.
Les fotografies de producte són fotografies descriptives, sobre fons blanc o gris, amb una il·luminació que permet apreciar tots els detalls del producte.
Els nostres serveis comprenen tot allò necessari per assegurar un resultat òptim. Començant per l’assessorament en funció de cada tipologia i de les darreres tendències, has pensat quin tipus de llum i quines vistes poden realçar el teu producte? Deixa que nosaltres ens encarreguem! Realitzem la recepció del producte, el processament i la preparació del mateix, l’adaptació dels formats i, per descomptat, el retoc de les imatges. Estaràs informat durant tot el procés!
Disposem d’un gran equip format per 60 experts en fotografia i retoc per a comerç electrònic . A les nostres instal·lacions de 1.600m² treballem amb els millors equips de fotografia i il·luminació: així aconseguim un bon ritme de treball.
Fotografiem, retoquem i igualem tot el pack de productes , realçant-los i deixant-los llestos per a la seva utilització a qualsevol botiga online , web… I el més important: si t’agrada el resultat, a la següent temporada t’assegurem que serà exactament igual, ja que creem guies específiques per a cada client.
La nostra capacitat ens permet lliuraments en terminis molt curts de temps tant per a pocs productes com per a un gran volum d’articles.
Servei professional amb els millors fotògrafs, truca o escriu-nos!
Com experts en ecommerce, t’ajudarem a determinar les necessitats concretes de la teva botiga online i t’assessorarem en qualsevol tipus de dubte que tinguis. Ens adaptem a les necessitats de cada botiga online i podem fotografiar uns quants productes en una sessió curta a l’estudi o bé un catàleg complet d’articles.
Què et sembla? Posa’t en contacte amb nosaltres i parlem.
En vols saber més? Pots consultar les nostres preguntes més freqüents . Si necessites que realitzem treballs específics tant per la quantitat d’imatges com pels formats (RAW, TIFF, etc.), o si necessites retocs per a preimpressió, demana’ns pressupost sense compromís .
PREGUNTES FREQÜENTS PER A LES FOTOGRAFIES DE PRODUCTES
A la nostra empresa tenim una àmplia experiència en prestar al servei de fotografia de producte. Aquí hem recopilat les preguntes més freqüents dels nostres clients. Si voleu, abans de contactar amb nosaltres, podeu consultar-les per aclarir possibles dubtes.
Truca’ns al 93 66 77 345 o envia’ns un correu electrònic a info@fotoempresas.es Estarem encantats de parlar del teu proper projecte de fotografia de producte.
Dóna’ns una idea del que estàs buscant, respondrem qualsevol pregunta que puguis tenir d’una manera clara i senzilla.
Envia’ns els teus productes al nostre estudi a través de la companyia de la teva elecció o si ho prefereixes porta’ns-ho personalment. Quan acabem el projecte, t’avisarem perquè els recullis.
Quan els productes arribin al nostre estudi ens posarem en contacte per fer-te saber que els teus productes han arribat. A continuació ens assegurarem que tots estan en bon estat, i et confirmarem el nombre de productes que hem rebut. Aleshores, començarem a fotografiar els teus productes.
Per descomptat! Rebràs almenys dues o tres proves abans de ser fotografiats tots els productes per acabar de discutir-ne els detalls.
Després de fotografiar tots els teus productes t’enviarem un enllaç a una carpeta compartida per a la revisió i l’aprovació.
Un cop rebem el pagament final, t’enviarem una carpeta compartida amb totes les imatges a 72 dpi a 1000 px el costat més llarg (optimitzats per a web). Si vols un format TIFF hi haurà un càrrec addicional. A més, sense cost addicional per a tu, totes les imatges dels teus productes seran arxivades a la nostra base de dades.
La majoria dels projectes tenen una durada de 5 a 10 dies feiners a partir de la data en què rebem els teus productes. Si necessita que el teu projecte es faci més ràpid, si us plau posa’t en contacte amb nosaltres perquè puguem discutir la possibilitat de posar urgència a la teva sol·licitud. Hi haurà un càrrec addicional per a tots els treballs urgents.
No! Estarem encantats de muntar-los per tu. Depenent de la complexitat del muntatge del producte, hi haurà una tarifa per hora addicional.
Som especialistes en mides petites i mitjanes que s’adapten fàcilment a una taula. De totes maneres, el nostre estudi està preparat per acollir productes de la dimensió d’una bicicleta per a adults.
El blanc és el color ideal perquè els teus productes destaquin, però pots optar per qualsevol altre color de fons de la teva elecció.
Sí! Les fotos de bodegó prenen més temps per fotografiar i són una mica més costoses.
Sí, però només en les imatges que necessiten més temps del que és habitual per corregir imperfeccions, com ara esgarrinxades a les etiquetes (els productes que no estan en perfecte estat) i també els productes que són altament reflectors com la plata, l’or, el cromat , els vidres, etc… En tot cas, al pressupost que acceptis tots aquests detalls ja estaran prèviament contemplats.
Per descomptat! Repetirem qualsevol imatge del teu producte de què no estiguis satisfet, i tornarem a disparar fins que estiguis satisfet.
Tots els pagaments són per transferència bancària.
Sí! Els drets complets d’ús s’assignen a tu, en el moment que la factura s’aboni totalment. Et recomanem la lectura de la nostra publicació Aspectes legals de les imatges de productes .
Sí! Els nostres preus són molt competitius. Consulta la nostra taula.