Fotografia 360 graus
L’apassionant món de la fotografia està fent passos de gegant cap a un futur tecnològic que ja tenim a la cantonada.
Les càmeres analògiques han quedat en un passat recent que ha donat pas als darrers enginys quant a productes fotogràfics. El més nou és la fotografia 360º , pensada com una experiència immersiva de primer ordre amb múltiples usos a nivell de màrqueting, publicitat i imatge.
En aquest article t’expliquem què és, per a què pots utilitzar les fotografies 360º i en quins casos et donaran un resultat espectacular, pensant sempre en el teu negoci i comunicacions digitals .


Què és la fotografia 360 graus?
La definició no pot ser més simple: és una fotografia que consisteix a capturar les imatges i escenes des de diferents angles , donant com a resultat una plasmació de forma esfèrica . En poques paraules: es captura tot allò que t’envolta, en una perspectiva totalment realista de l’espai, amb totes les direccions i els angles visibles, captats per la càmera.
Això s’aconsegueix amb càmeres especials 360 º dotades amb dos sensors i dos lents gran angular, que capturen tot de forma envoltant.
La fotografia habitual, normal, mostra les imatges de front, de manera plana, i en la captura apareix el que la lent de la càmera abasta; no obstant això, la fotografia 360 plasma un objecte o un lloc des de tots els angles, generant una vista esfèrica del conjunt amb moltíssims més detalls que una foto panoràmica a l’ús.
Aquestes fotos es reconeixen com a immersives ja que contenen una vista en totes les adreces alhora. Es prenen amb una càmera omnidireccional o amb una col·lecció de càmeres ubicades de forma estratègica, cosa que permet a l’usuari controlar la visualització de la imatge en totes les adreces del pla .
Les fotografies 360º poden ser esfèriques o cilíndriques . Les primeres mesuren el doble dample que dalt. Traduït a graus significa que tenen una relació de 360 X 180 graus . Per tant, en veure-les de forma interactiva, aquestes fotos esfèriques permeten visualitzar en qualsevol adreça en paral·lel a la vista de l’espectador, però també cap amunt i cap avall.
Les fotos cilíndriques , per la seva banda, tenen una amplada que abasta 360 graus però el seu alt no arriba als 180 graus, cosa que provoca que part del seu contingut vertical quedi fora de la imatge, limitada i perd la sensació envoltant.
En què consisteix el nostre servei de fotografia 360 graus?
A Fotoempresas som professionals de la fotografia 360 graus en tots els seus aspectes i vessants. La tecnologia és la nostra aliada i si necessites que la teva empresa mostri els seus productes a 360º, no dubtis a consultar el nostre servei d’assessorament . T’acompanyarem i et recomanarem les millors opcions al llarg de tot el procés de creació del teu espai virtual 360 º.
Avantatges de la fotografia 360 graus
Tens un e-commerce ? Doncs llavors el teu aparador virtual es veurà molt més afavorit gràcies a la tecnologia 360º, amb tots els avantatges que això inclou, com la millora substancial de la experiència de l’usuari, i ja que la seva satisfacció augmenta perquè el producte que veu a nivell virtual és exactament el que rep a casa després de la seva compra, les devolucions es veuen reduïdes de forma dràstica i la recurrència i freqüència en la compra és una cosa que es produeix gairebé per inèrcia. El client compra allò que li agrada i aporta garanties. Per tant, res millor que la fotografia 360 graus per ajudar-te en aquest aspecte.
Usos que poden tenir les fotos 360 graus
Els usos que es dóna a les fotos 360 º són més cada dia, igual a nivell personal com empresarial. La comunicació visual es fa molt més fluida i realista si allò que mostren les imatges s’ajusta al que la vista del professional de la fotografia capta amb els seus sentits.
Aquest tipus de producte és capaç de compartir la teva visió real i de mostrar, per exemple, el lloc on et trobes. La creativitat no coneix límits amb aquesta tecnologia i les fotografies es converteixen immediatament en imatges fidedignes del que veus i del que passa, ja que el cervell humà capta l’espai i el converteix en tridimensional, que és exactament el mateix efecte que produeixen les fotos 360 º.
Són moltes les aplicacions d’aquest tipus de fotografia que, de vegades, donarà com a resultat una imatge que el cervell reconeixerà com a moviment.
Així, la fotografia de producte per a e-commerce es veu molt afavorida per aquest tipus de treball, ja que la foto mostra amb tot luxe tots els detalls del producte que s’exposa a l’aparador virtual, cosa que facilita que el futur comprador es faci una idea molt fidel del producte que adquirirà i els usos que li donarà al seu dia a dia.
Són espectaculars, també, les fotos 360 º per agències immobiliàries , estudis d’arquitectura, agències de viatges, organitzadors d’esdeveniments i celebracions. I més enllà de l’aspecte purament comercial paisatges i fotografies nocturnes, immersions submarines, fotos de viatges i turisme o esports, entre molts altres temes de caràcter més personal, solen tenir resultats extraordinaris .
Realitat virtual
Es tracta de la recreació d’un objecte o escenari aparentment real, però construït amb tecnologia informàtica. Això ofereix a l’usuari la sensació d’estar immers i formant-ne part, és a dir, en un ambient totalment construït al voltant de l’observador. Ha de ser així si del que es tracta, precisament, és que aquest se sent integrat a l’escena que es desenvolupa i hi jugui el seu paper.
Una de les característiques de la realitat virtual és que tot allò que s’observa a través de la càmera o de les ulleres, està construït de forma artificial, com una mena de Matrix del qual l’espectador forma part, fins al punt que el cervell entén el que veu com real i immediatament, genera les sensacions corresponents: emoció, fred, calor, caiguda, etc.
Això s’aconsegueix fent servir ulleres, auriculars o algun altre dispositiu específic que ajudi a l’aïllament de l’entorn real. En el cas de les ulleres amb visor de realitat virtual, amplien el camp de visió fent que sembli que la pantalla és al voltant i no només davant dels ulls. Aquesta sensació de 360º és la que “enganya” el cervell, d’una manera prou eficient perquè entengui que allò que veu és real i ho viu com a tal.
Quan pensem en realitat virtual el primer que ens ve al cap són els extraordinaris videojocs que recreen mons imaginaris poblats d’herois i dolents que lluiten, els uns per un món millor i els altres per destruir-lo. L’experiència en aquest cas és tan propera a la realitat que el jugador esdevé protagonista de la seva pròpia aventura virtual.
Ara bé, aquesta nova tecnologia no s’atura al pur lleure ni presta els seus avantatges a usos pensats per divertir un públic gaming cada vegada més nombrós, adepte i rendit, sinó que les seves aplicacions van molt més enllà i avui dia s’han traslladat, per exemple, a l’àmbit de la educació. La realitat virtual ajuda a la millor comprensió del món on vivim els estudiants que no necessiten moure’s de l’aula per visitar qualsevol racó del món. I a altres nivells, resulta d’extrema utilitat en l’aprenentatge de la medicina , la ciència , la tecnologia o la robòtica , només per esmentar algunes àrees del coneixement que estan en plena innovació i desenvolupament .
Experiències immersives
Es tracta d’una altra modalitat d’ experiència 360º , en la qual es crea un ambient i un entorn on els espectadors reben una gran quantitat d’estímuls i sensacions a través de tots els sentits, especialment l’olfacte i el tacte, fins i tot de vegades el gust . És per això que les experiències immersives són capaces de crear en el públic una percepció més aguda del comú.
Perquè l’experiència immersiva tingui èxit, el missatge, l’entorn escenogràfic on es desenvolupa l’acció i el missatge que es llença a l’espectador són fonamentals. El resultat és una barreja de tecnologia, ciència, art i fins i tot un punt de màgia , un joc i un repte per als sentits.
Les experiències immersives solen tenir molt d’èxit en la celebració d’esdeveniments de diferents tipus, especialment de caràcter gastronòmic. També a la presentació, a nivell empresarial , de serveis i productes, ja que els sentits de l’espectador captaran totes les característiques i avantatges del que es presenta davant del públic, en un procés de descobriment veritablement sorprenent. Una tercera aplicació és a nivell de l’educació, ja que les aules es converteixen en escenaris immersius amb una proposta realment sorprenent que facilita i indueix a l’aprenentatge de les matèries més variades, però especialment aquelles dedicades a temes tecnològics, en les quals, es obre un món sencer per descobrir.
Tours 360 graus
Un tour virtual és un altre camp d’exploració amb nombroses aplicacions comercials. Es pot fer una visita, per exemple, a un immoble sense moure’s de casa.
Es tracta d’una sèrie d’imatges preses en 360º que permet simular l’escenari de què es tracti, poder-lo desplaçar i visitar-lo amb tot luxe de detalls. Aquesta innovació al món de la imatge està tenint un gran ressò als espais museístics que, gràcies a Internet, tenen les portes obertes al món i ja no es conformen només amb oferir a les seves webs imatges de les seves sales i de les obres que atresoren , sinó que gràcies als tours 360º permeten al visitant virtual desplaçar-se pels passadissos, visitar els llocs concrets, transitar per les sales i fer-se una idea ben clara de l’espai arquitectònic que és el museu i del contingut.
A nivell comercial, els tours 360º són una gran eina, per exemple, per al món immobiliari, ja que els clients poden visitar els immobles del seu interès sense necessitat de desplaçar-se ia més, amb la màxima fiabilitat i ajustament a la realitat.
Si tens un projecte on la fotografia 360º encaix no ho dubtis, compta amb nosaltres i confia en la nostra professionalitat . Estem desitjant treballar amb tu. Som el teu equip de fotografia ecommerce .